طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

طراحی و همچنین اجرای نمای ساختمانهای شهری یکی دیگر از فعالیتهای مجموعه دیبا عمارت میباشد، در طراحی های انجام شده مجموعه دیبا عمارت توجه به مسائل زیبایی شناسی و درک بصری از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. امروزه طراحی نما و نورپردازی فضاها یکی از مهمترین نمادهای طراحی شهری و هویت بنا محسوب می شود، گروه ساختمانی دیبا عمارت سعی بر آن دارد تا هویت بنا را با استفاده از طراحی زیبا و مهارت اجرایی، استفاده از متریال مناسب و متناسب با اقلیم منطقه اجرا نماید. با توجه به محدودیت فضاها و متراژ زمین می توان از بام ساختمان بعنوان حیاط استفاده نمود که اصطلاحا به روف گاردن معروف است. استفاده از گیاهان بار رشد کم، آبنما و چمن و تلفیق آن با مصالح نوین و نورپردازی می تواند ما را در رسیدن به فضای دلخواه کمک نماید. در همین راستا طراحی محوطه و روف گاردن نیز با تکیه بر طرحی دلنشین و کاربردی و اجرای صحیح و استاندارد توسط گروه ساختمانی دیبا عمارت صورت می پذیرد.

اهمیت طراحی نما ساختمان

همانطور که می دانید اولین بخشی که از یک ساختمان دیده می شود، نمای ساختمان می باشد که افراد را به خود جذب می کند. طراحی نما به عنوان مهمترین مسئله در معرفی هویت ساختمان می باشد.  ما در گروه ساختمانی دیبا عمارت همواره سعی کرده ایم علاوه بر رعایت اصول فنی و اجرایی نقش معماری و به خصوص معماری ایرانی و معماری پایدار را با توجه به محل و جایگاه پروژه رعایت نماییم. امید است توانسته باشیم این مهم را تا حد ممکن بجا آورده باشیم.

امروزه طراحی نما از مهم ترین بخش های ساختمان و ویلا محسوب می شود که بازخورد گسترده ای در نگاه افراد برای خرید آنها دارد. طراحی نما نیز همانند دیگر سازه ها با توجه به سلیقه و نیاز به شکل های طراحی نما مدرن و طراحی نما کلاسیک طراحی و نقشه کشی می شود و هر کدام علاقمندان خاص به خود را دارند. طراحی نما تأثیر زیادی بر روی دید افراد دارد و می تواند نمایی از هویت افرادی که در آن ساختمان فعالیت می کنند را تعیین کنند. استفاده از مواد اولیۀ مرغوب در طراحی نما، می توان طول عمر نما را بیشتر کرد و به مرور زمان دچار خسارت نشود.

اصول طراحی نما

اجرای تمام بخش های طراحی نما باید توسط افراد مجرب طراحی شود و با توجه به متریال و ابعاد سازه ساخته می شوند. برای طراحی نما باید یکسری اصول اساسی رعایت شود تا در نهایت یک نمای زیبا و خلاقانه در معرض دید افراد قرار گیرد. با رعایت اصول طراحی نما می توان نمای زیبا و شیکی را برای ساختمان ایجاد نمود. امروزه درطراحی نما علاوه بر زیبایی، ویژگی های دیگری چون مقاومت در برابر شرایط نامساعد جوی، جلوگیری از هدر رفت انرژی گرمایشی و سرمایشی، پیشگیری از آلودگی های صوتی، مقاومت در برابر بلایای طبیعی چون زلزله و .. را مد نظر دارند تا  طراحی نما مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد. یکی دیگر از نکاتی که در طراحی نما در نظر گرفته می شود، تناسب میان ساختمان شما و ساختمان های همسایه می باشد و جلوۀ طراحی نما ساختمان شما را بیشتر نشان می دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


پروژه ها


پروژه کلینیک زیبایی و جراحی محدود ظفر
پروژه کافه ابریشم شهر قدس
پروژه ویلای سوادکوه
پروژه طراحی و ساخت ویلاهای چوبی فشم
پروژه ساخت ویلای کردان
پروژه طراحی محوطه ویلای ورامین