طراحی و اجرای ساختمان

طراحی و اجرای ساختمان

در طراحی ساختمان رعایت اصول و ضوابط توسط سازمانهای زیربط مانند سازمان نظام مهندسی، وزارت مسکن و شهرسازی(مباحث 22 گانه مقررات ملی ساختمان) و شهرداری ها الزامی و باید در دستور کار قرار گیرد. ما در گروه ساختمانی دیبا عمارت سعی داریم با رعایت تمامی این استانداردها، پروژه های خود را از لحاظ طراحی معماری، زیبایی بصری، کاربری فضاها و توجه به خواسته های کارفرما پیش برده و اجرا نماییم.

طراحی و اجرای ساختمان مدرن

نوسازی ساختمان و طراحی ساختمان از فعالیت هایی است که نیاز به تجربه و مهارت لازم دارد و برخی از شرکت های ساختمانی به صورت حرفه ای امر طراحی و اجرای ساختمان را به صورت مجزا انجام می دهند همانند گروه ساختمانی دیبا عمارت با استفاده از کادر متخصص طراحی و اجرای ساختمان را با هزینۀ مناسب با بودجۀ شما به مرحلۀ اجرا می رساند.

فرایند طراحی و اجرای ساختمان مدرن همانند فرایند طراحی و اجرای ساختمان کلاسیک می باشد با این تفاوت که از مصالح متفاوت و متناسب با مدل ساختمان استفاده می شود و ممکن است هزینۀ طراحی و اجرای ساختمان هر دو نیز یکسان درآید. طراحی و اجرای ساختمان با توجه به سلیقۀ مشتری و گروه ساختمانی صورت می گیرد و طبق قراردادهای فی مابین طرفین اجرا می شود و در صورت عدم رضایت نیز قابل پیگیری می باشد.

مراحل طراحی و اجرای ساختمان

مراحل طراحی و اجرای ساختمان از ابتدا با بررسی نوع بنا (کلنگی و یا بازسازی ساختمان) مشخص می شود، سپس با استفاده از نقشه های ساختمان و متریالی که در سازه به کار رفته است،طراحی و اجرای ساختمان انجام می شود. طراحی و اجرای ساختمان با توجه به نوع سازه معمولاً به 4 دستۀ ساختمان فولادی، ساختمان بتنی، بنای چوبی و سازه های بنایی تقسیم می شود و با توجه به نوع مصالحی که مورد استفاده قرار می گیرد، مدت زمان طراحی و اجرای ساختمان مشخص می شود.

از مراحلی که برای طراحی و اجرای ساختمان می توان نام برد به موارد زیر اشاره می کنیم:

خرید زمین، تهیه نقشه های اصلی معماری برای ساختمان، انعقاد قرارداد با گروه طراحی و اجرای ساختمان، أخذ پروانه ساختمانی، بیمه کردن کارگران ساختمان در امر طراحی و اجرای ساختمان، گود برداری ساختمان، بتون ریزی طبقات ساختمان، تیغه چینی، لوله کشی ساختمان، برق کشی ساختمان، استفاده از درب های دوجداره، اجرای نما ساختمان و غیره .

این موارد تنها بخش کوچکی از مراحل طراحی و اجرای ساختمان می باشد که با توجه به چگونگی اجرای هر یک از مراحل، هزینه های طراحی و اجرای ساختمان نیز مشخص می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


پروژه ها


پروژه کلینیک زیبایی و جراحی محدود ظفر
پروژه کافه ابریشم شهر قدس
پروژه ویلای سوادکوه
پروژه طراحی و ساخت ویلاهای چوبی فشم
پروژه ساخت ویلای کردان
پروژه طراحی محوطه ویلای ورامین