طراحی محوطه و روف گاردن

طراحی محوطه و روف گاردن

محوطه سازی اختصاص به ویلاها ندارد بلکه در پروژه های عمرانی برج، بیمارستان، سازمان ها، آپارتمان ها و …  نیز محوطه سازی یکی از ضروریات اجرای پروژه می باشد و دارای اهمیت ویژه ای است. محوطه سازی می تواند متناسب با نیاز مشتری، پوشیده نیز طراحی شود، به گونه ای که در فصول سرد سال نیز افراد ساختمان بتوانند از امکانات محوطه سازی شده استفاده کنند.

محوطه سازی بخش های مختلفی را از قبیل طراحی پیاده روها، طراحی خیابان برای محوطه های بزرگ، طراحی فاضلاب برای جمع آوری آب باران، طراحی فضای سبز، طراحی بام سبز(روف گاردن) و … را شامل می شود.

نکات کلیدی در محوطه سازی

در دنیای ساخت و ساز امروز علاوه بر اهمیت طراحی نمای ساختمان و یا خود ساختمان به محوطه سازی ساختمان نیز مهم است. محوطه سازی با توجه به بزرگ شدن سازه های ساختمانی از اهیمت بالایی برخوردار است. در طراحی محوطه علاوه بر فضای سبز، صندلی و آلاچیق از انواع وسایل تفریحی برای کودکان و وسایل ورزشی برای بزرگسالان استفاده می شود. طراحی محوطه به لحاظ اهمیت ویژه خود یک رشته دانشگاهی مجزا بشمار می آید و به نام رشته طراحی منظر دانشجو می پذیرد. در زندگی شهری شلوغ و متراکم امروز نیاز به فضای سبز و استفاده از گیاهان چه در کاهش آلودگی و هوای تازه و التیام محیط زیست و چه در روان آدمی نقش بسیار حائز اهمیتی را دارا میباشد.

شیوه های نوین محوطه سازی

گروه ساختمانی دیبا عمارت، با بکار گیری اصول محوطه سازی و باغ سازی بروزترین پروژه های طراحی محوطه را در کنار دیگر پروژه های خود برای ساختمان سازان و با استفاده از شیوه های نوین و مدرن محوطه سازی انجام می دهد. از مهم ترین اصولی که در طراحی محوطه سازی اجرا می شود، رعایت اصول فنی و طراحی محوطه از منظر بکار گیری عناصر همگون با پروژه می باشد. استفاده از آلاچیق های متنوع، گل آرایی و بکارگیری گیاهان مناسب اقلیم به صورت طرح های جذاب و همچنین استفاده از آب نما، چراغ های آویز، چراغ های هالوژن و غیره نیز محوطه سازی را برای ساختمان ها شکیل تر نموده است و افراد بیشتری را برای استفاده از اماکن محوطه سازی شده تشویق می کند.

هزینه محوطه سازی

هزینۀ محوطه سازی با توجه به وسعت زمین، بودجه، نوع مصالح ساختمای، امکانات تعبیه شده و غیره مشخص می شود. استفاده از متریال های با کیفیت می توان ارزش ملک ها را نیز متناسب با آنها بالا برد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


پروژه ها


پروژه کلینیک زیبایی و جراحی محدود ظفر
پروژه کافه ابریشم شهر قدس
پروژه ویلای سوادکوه
پروژه طراحی و ساخت ویلاهای چوبی فشم
پروژه ساخت ویلای کردان
پروژه طراحی محوطه ویلای ورامین